Polityka zwrotów

X. Zwrot - prawo odstąpienia od umowy

 

Jeśli zechcesz, możesz zwrócić nam zakupiony towar w ciągu 14 dni. Pamiętaj jednak, że musi być nieuszkodzony oraz nie może nosić śladów użytkowania, w przeciwnym razie nie będziemy mogli przyjąć Twojego zwrotu.

Zwrotu towaru klient może dokonać przy pomocy narzędzia - WygodneZwroty. Narzędzie znajduje się na stronie www.frebelcat.pl w zakładce ,,zwroty". 

Poniżej przedstawiamy szczegółowe warunku zwrotów i reklamacji. W przypadku chęci dokonania zwrotu nie korzystając z narzędzia wygodne zwroty prosimy o kontakt mailowy: sklep@frebelcat.pl

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny.
  2. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi niebędącemu Konsumentem.
  3. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy jednostronne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument może skorzystać z wzoru formularza oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży dostępny jest na stronach Sklepu. Skorzystanie z tego wzoru nie jest obowiązkowe.
  5. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty na adres Sprzedawcy bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w rozdziale IV. Regulaminu. 
  7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowy Sprzedaży uważa się za niezawartą.
  9. Konsument powinien odesłać zwrotnie Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu. Do zachowania terminu 14 –dniowego terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. 
  10. Konsument ponosi koszty zwrotu Produktu (np. koszty: opakowania, zabezpieczenia, czy nadania), także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  11. Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. 
  12. Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.
  13. Sprzedawca zwróci Konsumentowi niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 14 dni dokonane przez niego płatności, w tym Koszty dostawy Produktu, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem, o którym do czasu otrzymania zwrotu Produktów lub dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  14. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  15. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  16. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.

XI. Proces reklamacyjny

 

  1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  2. Klient musi zgłosić Sprzedawcy swoje roszczenie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady. Jednak nie później niż w ciągu 2 lat od doręczenia Produktu. Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w rozdziale IV. Regulaminu. 
  3. Reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, opcjonalnie zdjęcie uszkodzeń produktu), wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania. W miarę możliwości reklamacje dotyczące Produktów lub dostawy powinny zawierać również numeru transakcji (jest on widoczny w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia). Oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
  4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie z wnioskiem o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  5. Jeżeli Klientem jest Konsument, może on zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady chyba, że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta o inny sposób zaspokojenia.
  6. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku roszczeń Konsumenta nie ustosunkowanie się przez Sprzedawcę do reklamacji w podanym terminie spowoduje uznanie roszczenia.
  9. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca powiadomi osobę składającą reklamację listem wysłanym na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną – w zależności od sposobu złożenia reklamacji.
  10. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy.
  11. Koszty wysyłki Produktów w ramach złożonej reklamacji ponosi Sprzedawca. 
  12. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. 
  13. Zwrot płatności w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez Konsumenta informacji o sposobie załatwienia reklamacji.  Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.